Τις προτάσεις της κυβέρνησης για την πετρελαιοκίνηση στα ΙΧ και τα ελαφρά φορτηγά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα παρουσιάσει την Πέμπτη στη Μόνιμη Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γ. Παπακωνσταντίνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, που είδαν το φώς της δημοσιότητας η κυβέρνηση εξετάζει να δώσει κίνητρα απόσυρσης στα επαγγελματικά οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το πετρέλαιο.
Σημειώνεται πως η συνολική κυκλοφορία των επιβατικών οχημάτων με πετρέλαιο στην Ελλάδα
είναι περίπου 4%, όταν στην Ευρώπη κυκλοφορούν ευρέως με μέσο όρο 51%. Της απαγόρευσης εξαιρούνται τα ταξί, τα βαρέα οχήματα αλλά και τα φορτηγά κάτω των 4 ωφέλιμων τόνων, που χρησιμοποιούνται από παραγωγούς και εμπόρους των λαϊκών αγορών.
Το μεγαλύτερο ωστόσο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση στο θέμα της
πετρελαιοκίνησης σχετίζεται με το λαθρεμπόριο καυσίμων, το οποίο υπολογίζεται ότι ανέρχεται σε 500 εκατ. ευρώ το χρόνο. Η κυοφορούμενη εξίσωση του ΕΦΚ του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, που ζητά η «τρόικα» και μελετά η κυβέρνηση, εκτός από εισπρακτικά οφέλη, αποσκοπεί στην προσπάθεια καταπολέμησης του εκτεταμένου λαθρεμπορίου.
Από περιβαλλοντική σκοπιά επισημαίνεται ότι το λεκανοπέδιο της Αττικής, όπως και η Θεσσαλονίκη είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές από αιωρούμενα σωματίδια και οξείδια του αζώτου. Για αυτό τονίζεται ότι η άρση των σχετικών περιορισμών θα πρέπει να συνδυαστεί με υποχρεωτική εφαρμογή στα πετρελαιοκίνητα οχήματα των λεγόμενων «παγίδων» κατακράτησης αιωρούμενων σωματιδίων.
Παράλληλα να υπάρξουν αξιόπιστοι ελεγκτικοί μηχανισμοί για τα οχήματα και την ποιότητα των καυσίμων.
Πηγή: T.E.E.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου