Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2011

Αρχίζει η κατασκευή δύο κάθετων αξόνων στη Δυτική Μακεδονία

Ο υφυπουργός Υποδομών, μιλώντας σε σύσκεψη φορέων, είπε στους τοπικούς εκπροσώπους ότι αναζητείται η πλέον πρόσφορη χάραξη του κάθετου άξονα Φλώρινας - Πτολεμαΐδας, για την οποία η εταιρεία Εγνατία Οδός ΑΕ, που έχει αναλάβει τη μελέτη, παρουσίασε τρία εναλλακτικά σενάρια. Ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε ακόμη ότι εγκρίθηκαν 29 εκατ. ευρώ από το υπουργείο για την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής του φράγματος Τριανταφυλλιάς, σημαντικού αρδευτικού έργου για τον νομό Φλώρινας, που έχουν διακοπεί εδώ και ένα χρόνο.

Μιλώντας στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Φλώρινας ο υφυπουργός Υποδομών επανέλαβε τη βούληση της κυβέρνησης να ολοκληρωθούν οι δύο κάθετοι άξονες, οι οποίοι είναι πολύ σημαντικοί για τη Δυτική Μακεδονία, καθώς δίνουν διέξοδο στα Βαλκάνια, συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια της περιοχής, ενώ φέρνουν πιο κοντά την ακριτική περιφέρεια στην ενδοχώρα και στην πρωτεύουσα της χώρας.




Ο Γ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε ότι δημοπρατήθηκαν το τμήμα Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, και το τμήμα Νίκη - Φλώρινα, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ. Εξέφρασε την εκτίμηση ότι “τα δύο έργα για την κατασκευή των δύο πολύ σημαντικών κάθετων αξόνων θα ξεκινήσουν άμεσα”. Πρόσθεσε πως, αν όλα πάνε καλά και δεν προκύψουν απρόβλεπτα εμπόδια, τα δύο οδικά έργα θα ολοκληρωθούν στα προβλεπόμενα χρονοδιαγράμματα, δηλαδή σε 30 μήνες το τμήμα Νίκη - Φλώρινα και σε 36 μήνες το τμήμα Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή.

Τα τρία σενάρια


Ενδιαφέρον παρουσίασε η ημερίδα που διοργάνωσε η Εγνατία Οδός ΑΕ, κατά την οποία η εταιρεία παρουσίασε τρεις εναλλακτικές προτάσεις για τη χάραξη του κάθετου άξονα Φλώρινας - Πτολεμαΐδας. Τα σενάρια που παρουσίασαν οι τεχνικοί της εταιρείας, παρουσία του προέδρου της Αναστάσιου Μουρατίδη, είναι: Πρώτον, η βελτίωση και διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού δικτύου. Δεύτερον, νέα χάραξη με την οποία προβλέπεται η συντόμευση της διαδρομής μέσω σήραγγας πέντε χιλιομέτρων στο παρακείμενο βουνό του Ξινού Νερού. Τρίτον, η χάραξη της διαδρομής, γνωστή με τα πέντε Φ, ήτοι FYROM, Φλώρινα, Φλάμπουρο, Φανός, Φούφας.



 Η χάραξη αυτή απαιτεί κοιλαδογέφυρες και σήραγγες. Αμέσως μετά την παρουσίαση των εναλλακτικών λύσεων, ο Γ. Μαγκριώτης δήλωσε ότι το υπουργείο Υποδομών θα επιλέξει την καλύτερη και πιο συμφέρουσα λύση, αφού προηγουμένως μελετήσει και λάβει υπόψη όλα τα δεδομένα.


Συνάντηση με τους εργαζόμενους του φράγματος Τριανταφυλιάς

Εκτός από τις τοπικές αρχές της Δυτικής Μακεδονίας τον υφυπουργό Μεταφορών ανέμεναν στην πρώην νομαρχία Φλώρινας οι περίπου 80-100 εργαζόμενοι του φράγματος Τριανταφυλιάς. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν στον εκπρόσωπο της κυβέρνησης την αγωνία τους επειδή εδώ και δεκατρείς μήνες είναι απλήρωτοι, ενώ το ίδιο διάστημα οι εργασίες κατασκευής του έργου έχουν διακοπεί, καθώς η κατασκευαστική εταιρεία κηρύχτηκε έκπτωτη. 



Ο υφυπουργός ανακοίνωσε στους εργαζόμενους ότι με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης εγκρίθηκε η πίστωση 29 εκατ. ευρώ από εθνικούς πόρους για την αποπεράτωση του έργου. Διαβεβαίωσε ότι το έργο θα επαναδημοπρατηθεί εντός του Οκτωβρίου, ενώ προτεραιότητα αποτελεί η πληρωμή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους.


Πηγή:www.makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου